2010-03-16 | 16:58:10

Vi går på stigen hand i hand.

(1.) STIGEN längs vägen !



Vi går på stigen hand i hand.
Vi luktar på sommar blommorna i grästet.
Vi hör fågel och barnskrik i en park där det lekte barn och mammorna tog fart på barne som gungade.
Barnen ropade:
Mer fart, mera fart mamma ropade barna.
Vi gick närmare och närmare tills vi såg en gråvit katt på stigen. Men det låg en stege intill kanten.
En av oss. Heej din lilla stackare, går du här alldeles ensam?!
Men katten kan jue inte svara, men han tänkte .
Jaa, jag går här alldeles ensam och strosar efter mat.

Vinden var kall men solen lyste på som varmast.
Det började bli mörkt och barna och deras mammor gick hem, för de skulle nog äta.
Det luktade mat längs vägen.
Det kanske var deras män som lagade god mat eller så vet vi inte vart den goda matdoften kom ifrån.
Vi gick vidare tills vi kom fram till en bro och där kom det ungdomar på cykel, men de hade nog bråttom hem, eller om de skulle till nån kompis eller så.
Men de hade verkligen bråttom eller så är det nån som jagar dem, men ingen som vet.
Ne, nu traskar vi vidare . Nu är framme vid lekplatsen och där satt det ett gäng ungdomar och drack och rökte , en av dem bara heej ! Va?
Sa dem heej till mig och jag gick vidare och sen sa de heej igen. Heej, säger man väll?
Och ena sa heej , men jag har inte tid.
Usch vad trött jag börjar och bli, hungrig också.
Vi är snart framme vid en pizzeria där de båda har pizza, kebab och hamburgare.
Ooh vad gött tänkte jag!



Mera får ni veta en annan dag ;).

SKRIVEN AV MIG : Madde E . 16-03-2010

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: